Wybór domeny

Każda firma identyfikuje się swoją nazwą. Każda osoba posiada nazwisko. Każda firma i każda osoba może posiadać swoje miejsce w internecie. Jednak – czy używanie nazwy firmy albo nazwiska za każdym razem jest poprawne i pozwoli zyskać popularność, a także wypozycjonować stronę? Nie. W takim razie – jak wybrać domenę internetową?

Domena

Na początek warto zastanowić się – jakiej my konkretnie domeny potrzebujemy – czy jesteśmy staromodni i wybierzemy *.pl, a może jesteśmy europejczykami i wybierzemy *.eu? Domena powinna odzwierciedlać zasięg naszych usług, to ułatwi pozycjonowanie, a także zbliży do nas potencjalnych klientów.

Jeżeli prowadzimy firmę o zasięgu lokalnym, warto zaopatrzyć się w domenę regionalną, jak na przykład: *.waw.pl, *.kielce.pl i tym podobne. Pokaże to od razu klientowi, że może spodziewać się głównie działania usług na terytorium tego miasta.

Jeżeli nasza firma specjalizuje się w danej dziedzinie – na przykład w szkolnictwie, warto zaopatrzyć się w domenę funkcyjną – jak na przykład *.edu.pl, taki podział pozwala na identyfikacje działalności bez potrzeby zagłębiania się w tekst.

Natomiast, jeżeli nasza firma prowadzi działalność na terytorium całego kraju bądź całej Europy – warto zaopatrzyć się w odpowiednią domenę (*.pl, *.eu).

Wybór nazwy

Ze względu na to, że nie każda nazwa nadaje się do adresu naszej strony internetowej, warto nazwać stronę w bardziej przyjazny sposób – na przykład, jeżeli nasza firma nazywa się „Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Bożena”, co czyni ją długą i mało kojarzącą się nazwą, a zakres naszej działalności opiewa o sprzedaż i montaż urządzeń kuchennych, warto od razu wybrać nazwę bliższą sloganowi, niżeli nazwie firmy – np. „modna-kuchnia.pl”.

Wybór domeny to poważne wyzwanie. Dlatego warto zastanowić się nad nią i wprowadzić w życie będąc pewnym tego, co chcemy osiągnąć.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Więcej artykułów

Popularne