Strona głównaDomenyJak wybrać nazwe domeny?

Jak wybrać nazwe domeny?

Nazwa domeny to bardzo ważny aspekt prowadzenia działalności internetowej. Domena to nie tylko nasz znak rozpoznawszy, ale znak mówiący bardzo dużo zarówno o nas jak i o naszej działalności. Najlepiej gdy nazwa domeny jest precyzyjna.

Świadczy to wtedy o doświadczeniu i znajomości się na rzeczy. Gdy domena jest długa i nieprzejrzysta, wpływa to nie tylko na słabe pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, ale też na negatywny odbiór klientów i użytkowników. Domena musi być łatwa od zapamiętania i przyjemna w użytkowaniu. Na przykład jeśli prowadzimy sklep internetowy z książkami zdecydowanie lepiej będzie się prezentowała domena „ksiegarnia-online.pl” niż „tanie-książki-w-dobrym-stanie.pl”. Warto w nazwie domeny nie używać znaków diakrytycznych. Spowoduje to lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce takiej jak google.com.

Najlepsza domena to taka, która jest prosta, przyjemnie się kojarzy i jest łatwa w użyciu. Dobrze gdy będzie bezpośrednio związana z branżą, którą ma się zajmować. Warto sprawić żeby nazwa domeny była unikalna. Przed założeniem strony internetowej dobrze jest pomyśleć jakie słowa klucze mogą pomóc w lepszym scharakteryzowaniu zawartości strony. Takie słowa klucze warto zawrzeć w nazwie domeny. Sprawi to, że potencjalny użytkownik będzie miał większe szanse na trafienie na naszą stronę podczas wyszukiwania w google potrzebnych mu informacji. Gdy wymyślimy nazwę domeny warto zadbać o rozszerzenie. Pamiętajmy, że użytkownik może mieć problem z zapamiętaniem togo, co wstawiliśmy po kropce. Najlepszym wyjściem jest wybranie takich rozszerzeń, które są najpopularniejsze i najprostsze w użytkowaniu. Takie jak na przykład .pl, .net, .edu, .com.pl czy .com. Warto zadbać o wygodę użytkowników, aby zapewnić im większą wygodę na nam więcej odsłon.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Więcej artykułów

Popularne