Nazwa domeny to bardzo ważny aspekt prowadzenia działalności internetowej. Domena to nie tylko nasz znak rozpoznawszy, ale znak mówiący bardzo dużo zarówno o nas jak i o naszej działalności. Najlepiej gdy nazwa domeny jest precyzyjna.
Świadczy to wtedy o doświadczeniu i znajomości się na rzeczy. Gdy domena jest długa i nieprzejrzysta, wpływa to nie tylko na słabe pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach, ale też na negatywny odbiór klientów i użytkowników. Domena musi być łatwa od zapamiętania i przyjemna w użytkowaniu. Na przykład jeśli prowadzimy sklep internetowy z książkami zdecydowanie lepiej będzie się prezentowała domena „ksiegarnia-online.pl” niż „tanie-książki-w-dobrym-stanie.pl”. Warto w nazwie domeny nie używać znaków diakrytycznych. Spowoduje to lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce takiej jak google.com.
Najlepsza domena to taka, która jest prosta, przyjemnie się kojarzy i jest łatwa w użyciu. Dobrze gdy będzie bezpośrednio związana z branżą, którą ma się zajmować. Warto sprawić żeby nazwa domeny była unikalna. Przed założeniem strony internetowej dobrze jest pomyśleć jakie słowa klucze mogą pomóc w lepszym scharakteryzowaniu zawartości strony. Takie słowa klucze warto zawrzeć w nazwie domeny. Sprawi to, że potencjalny użytkownik będzie miał większe szanse na trafienie na naszą stronę podczas wyszukiwania w google potrzebnych mu informacji. Gdy wymyślimy nazwę domeny warto zadbać o rozszerzenie. Pamiętajmy, że użytkownik może mieć problem z zapamiętaniem togo, co wstawiliśmy po kropce. Najlepszym wyjściem jest wybranie takich rozszerzeń, które są najpopularniejsze i najprostsze w użytkowaniu. Takie jak na przykład .pl, .net, .edu, .com.pl czy .com. Warto zadbać o wygodę użytkowników, aby zapewnić im większą wygodę na nam więcej odsłon.